Att vara med någon som är smalare

Idag frågade en kompis mig om jag ville hänga med på stan efter skolan imorrn. Hon har frågat det många gånger förut men jag har alltid haft massa bortförklaringar. Det är inte för att jag inte gillar henne.. Visst, hon är opålitlig åså men vi har kännt varandra i 5 år så vi är ändå väldigt bra kompisar. Så vet ni vad den riktiga anledningen är då? Jo, hon är smalare än mig. På stan är det alltid massor med folk som man träffar och som ser en. Då är det så frukantsvärt att gå bredvid henne , som är smalare än mig. Känner mig så jävla fet då. Det är hemskt. Många tycker att hon är snygg åså, så allas blickar kommer ju dras till henne. Om jag hade varit snyggare så hade blickarna dragits till mig. Men nu är det inte så. För jag är för tjock.
Tyvärr måste jag nog ändå tvinga mig till att gå på stan med henne imorrn annars kommer våran vänskap snart att spricka eftersom jag alltid säger nej eller "inte kan". Vill inte att hon ska känna sig som reserv. Fast ändå, hon är väl kanske inte den bästa kompisen som finns men jag känner mig rätt taskig faktiskt. Men shit vilken helvete det kommer bli säger jag bara :( Jag kommer inte kunna prova kläder , då ser hon min storlek som är mycket större än hennes. Inget klädprovande bli det iallafall.



Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: